استرداد ۱۰۳ شی تاریخی به کرمانشاه با حکم دیوان عالی کشور

تصویر پیدا نشد

ایسنا/کرمانشاه مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از استرداد ۱۰۳ قلم شی تاریخی با حکم دیوان عالی کشور به این اداره‌کل خبر داد.

صدیقه پرواره با اعلام این خبر اظهار کرد: صدور حکمی ناصحیح از سوی محکمه تجدید نظر کرمانشاه که حکم به عودت ۱۰۳ قلم شی تاریخی به نفع متهم صادر شده بود، با اعتراض واحد حقوقی اداره‌کل متوقف شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، افزود: واحد حقوقی اداره‌کل استان خلاف قانون بودن رای صادره را به ریاست کل دادگستری استان منعکس و با پیگیری و مذاکرات به عمل آمده در این خصوص دستور توقف عملیات اجرایی برای عدم استرداد اشیای مکشوفه به متهم اخذ شد.

وی ادامه داد: برمبنای نظر رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و مشاوران قوه قضائیه که رای تجدید نظر را واجد ایراد دانسته، اعاده دادرسی تجویز و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

پرواره در خاتمه تصریح کرد: در نهایت با حکمی از سوی دیوان عالی کشور، حکم دادگاه تجدید نظر استان نقض و ۱۰۳ قلم اشیای مکشوفه مربوط به دوره‌های هزاره قبل از میلاد، هزاره اول، اشکانی و سلوکی به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضبط شد.