بازدید از تاریخچه پاریس بار دیگر ممکن شد

تصویر پیدا نشد

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، بازدید از تاریخچه پاریس بار دیگر ممکن شد.

موزه کارناواله پاریس که برای یک پروژه چهار ساله بازسازی تعطیل شده بود، در شرایطی که هنوز بسیاری از سفرهای بین المللی بدلیل شیوع ویروس کرونا از سر گرفته نشده اند، از بیست و نهم می به روی مردم بازگشایی خواهد شد تا گنجینه ای از تاریخچه پاریس، از آثار مربوط به دوران انقلاب فرانسه گرفته تا کفشی متعلق به ملکه ماری آنتوانت به نمایش گذاشته شود.

مدیر این موزه در گفت وگویی با رویترز بیان کرده بود با توجه به اینکه گردشگران خارجی نیمی از جمعیت بازدیدکنندگان این موزه را در برمی گیرند، انتظار می رود زمانی وضعیت این موزه به شرایط پیش از شیوع کرونا بازگردد که محدودیت های ناشی از این همه گیری کاهش پیدا کند.

پروژه بازسازی 58 میلیون یورویی این موزه گسترش فضای نمایشگاه ها را شامل شده است. این موزه که ساختمان آن به قرن شانزدهم میلادی تعلق دارد، در سال 1880 به موزه تبدیل شده است.

از این پس حدود 625 هزار اثر که بسیاری از آنها برای نخستین بار از انبار خارج شده اند، در این موزه به نمایش گذاشته خواهند شد. تابلوهای نقاشی، سرویس چایخوری که توسط ناپلئون مورد استفاده قرار می گرفته، تعدادی از نخستین عکسهای ثبت شده از برج ایفل و سکه های طلای متعلق به قرن دوم پیش از میلاد از جمله این آثار خواهند بود.

بازدیدکنندگان همچنین می توانند فضای بازسازی شده ای از اتاق مارسل پروست، نویسنده مشهور را که لوازم واقعی اتاق او به همراه کتش در آن به نمایش گذاشته شده اند، مشاهده کنند