برخورد جدی با گرانفروشی بلیت هواپیما/ تخلفات را گزارش دهید

تصویر پیدا نشد

در پی طرح اداعاهایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که اگر شرکت‌های هواپیمایی یا عرضه کنندگان بلیت هواپیما، قیمت پروازهای داخلی را بالاتر از سقف نرخی مصوب، افزایش دهند، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، امروز اسماعیل حسین زهی –عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی- درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: قرار بود پس از حذف محدویت مسافر در پروازها، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ سابق خود بازگردد، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت را نیز افزایش دادند.

وی افزود: طی هفته های اخیر قیمت بلیت هواپیما ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید با جدیت به قیمت بلیط هواپیما ورود کرده و اجازه افزایش قیمت غیرقانونی به ایرلاین ها را ندهد.

محمد محمدی بخش در این باره به ایسنا گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما تا سقف نرخی اعلام شده مجاز بوده و این امکان برای ایرلاین‌ها وجود دارد که بنا به شرایط مختلف بلیت پروازهای خود را در آن قالب تصویب شده بفروشند.

وی افزود: افزایش قیمت زمانی غیرقانونی می‌شود که از سقف تعیین شده در نرخنامه مصوب اخیر بالاتر برود و در آن صورت با متخلف یا متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: اگر شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی اقدام به افزایش غیر قانونی بلیت هواپیما در پروازهای داخلی کرد، مردم می‌توانند در قالب سامانه تعریف شده در سایت سازمان هواپیمایی گزارش آن را به صورت کامل و مستند به ما ارائه کنند تا برخوردهای لازم را انجام دهیم. و مشکل گرانفروشی بلیت هواپیما با بیاینه و مصاحبه حل نمی‌شود و نیاز به گزارش دارد.

محمدی‌بخش تاکید کرد: اگر تخلفی در حوزه قیمت بلیت هواپیما صورت گیرد حتما با ایرلاین، فروشنده بلیت یا چارتر کننده آن برخورد کرده و مانند سنوات گذشته نسبت به لغو مجوز آن‌ها اقدام خواهیم کرد.