بهترین کویرهای ایران برای رصد بدون آلودگی نوری

تصویر پیدا نشد

در این مطلب قصد داریم به معرفی مناطق کویری ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

سلام نو-سرویس گردشگری: هر ساله مردم برای مسافرت کردن مکان‌های متفاوتی را انتخاب می‌کنند و اکثر مردم سفر کردن به مناطق سرسبز و معتدل را به مکان‌های سرد و یا خیلی گرم ترجیح می‌دهند. انتخاب کردن مقصد سفر ارتباط بسیار مستقیمی با شخصیت افراد دارد. برای مثال افراد درون گرا مکان‌هایی را برای سفر انتخاب می‌کنند که بتوانند در آن به آرامش برسند و در مقابل این افراد کسانی که سرشار از انرژی هستند ترجیح می‌دهند مکان‌های شلوغ را برای مسافرت کردن انتخاب کنند چرا که قرار گرفتن در یک فضا پر جنب و جوش همان هدفی است که به دنبال آن هستند. اگر جزو افرادی هستید که به دنبال یک مقصد گردشگری آرام می‌گردید و درعین حال می‌خواهید که سفر و لحظات خوبی را برای خود و خانوادتان به ارمغان بیاورید پیشنهاد ما به شما سفر کردن به مناطق کویری است. آسمان کویردر شب فوق العاده زیبا است و لذت بردن از آرامش و سکوت آن در شب می‌تواند لحظات رویایی را برای شما بسازد. همان طور که می‌دانید ایران دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی است که می‌تواند هر گونه سلیقه‌ای را راضی کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مناطق کویری ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

مناطق کویری ایران در کدام جهت جغرافیایی قرار گرفته‌اند؟

· دشت لوت: دشت لوت یا کویر لوت با طول ۳۲۰ کیلومتری و عرض ۱۶۰ کیلومتری بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان است. جالب است که بدانید در فواصل بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ کویر لوت گرم‌ترین نقطه کره زمین شناخته شد. کویر لوت بین استان‌های خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان قرار دارد. پیشنهاد ما به شما این است لذت بردن از آسمان عاری از آلودگی نوری کویر لوت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

· کویر ریگ جن: کویر ریگ یکی از خلوت‌ترین کویرهای جهان محسوب می‌شود. این کویر که در غرب دشت کویر و جنوب سمنان قرار دارد از منابع آبی بسیار دور است. اگر قصد سفر کردن به این منطقه را دارید حتما از راهنما مسیر یاب استفاده کنید.

· کویر مرنجاب: این کویر بسیار زیبا در شهر کاشان و در شمال شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. ارتفاع این کویر از سطح دریا ۸۵۰ متر است. این کویر بر خلاف سایر مناطقی که معرفی کردیم دارای هوای معتدلی است که جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی را به وجود آورده است. لازم به ذکر است که این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل می‌رسد و از بخش‌های شرقی به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر ختم می‌شود. دیدن کردن از این منطقه کویری را به هیچ عنوان از لیست مسافرت به مناطق کویری‌تان حذف نکنید.

· کویر بافق: کویر بافق که زیباترین کویر ایران است با مساحت ۷۵۰ کیلومتر مربعی تا شمال شهرستان بافق تنها ده کیلومتر فاصله دارد. کویر بافق در استان یزد قرار دارد و بزرگترین کویر ایران است. کویر بافق با عنوان کویر انجیر شناخته شده است چرا که در این منطقه کویری درختان انجیر بسیار زیادی وجود دارند. علاوه بر پوشش گیاهی بسیار جالب و البته کویری این منطقه لازم به ذکر است که بدانید وجود جانورانی همچون قوچ، میش، کل، یوزپلنگ و کفتار زیبایی‌های این کویر را دو چندان می‌کند.