توسعه گردشگری در سمیرم نیازمند تسهیلات ویژه

تصویر پیدا نشد

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: برای رونق وتوسعه گردشگری در سمیرم تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران و مردم به منظور تعمیر و تجهیز مکان و یا خانه‌های خود قرار داده می‌شود.

به گزارش ملت بیدار:

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اصغر سلیمی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در ایجاد شغل اظهار داشت: نبود جاده‌های مناسب و ایمن در سمیرم چالشی جدی بر سر راه گردشگری است که شهروندانی که از شهرهای اطراف به منطقه سمیرم سفر می‌کنند با آن مواجه می‌شوند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر پیگیری‌های لازم برای راه و جاده، موضوع آموزش به مردم برای ارتباط با گردشگر و حتی استفاده از ظرفیت‌های عشایری و خانه‌های روستای در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گسترش بوم گردی مورد توجه قرار گرفته، افزود: در مناطق مختلفی که ظرفیت آن را دارند پیگیری‌های لازم انجام شده و به دنبال این هستیم که مراکز گردشگری بزرگی هم در شهرستان احداث شود که سرمایه‌گذار آن نیز پیدا شده است.

وی با اشاره به نقشه توپوگرافی سمیرم گفت: همانطور که توپوگرافی خانه‌های سمیرم را نگاه کنید جاذبه خوبی برای گردشگری ایجاد می‌کند و با آب و هوای مطلوبی که این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد می‌تواند در زمینه گردشگری نیز رونق پیدا کند.

سلیمی افزود: تسهیلات مناسبی توسط اداره گردشگری شهرستان در اختیار سرمایه‌گذاران و مردم به منظور تعمیر و تجهیز مکان و یا خانه قرار داده شده است؛ همچنین اگر طرحی را در این زمینه داشته باشند توسط کارآفرینی امید حمایت خواهند شد.

وی با بیان اینکه مشاوران ماهر نیز در این زمینه کمک خواهند کرد، گفت: مشاورانی برای سرمایه‌گذاری در گردشگری را به کار گرفته‌ایم تا از این طریق موانع راه توسعه گردشگری برطرف شود./