دومین اسکله گردشگری مازندران افتتاح شد

تصویر پیدا نشد

نوشهر – ایرنا – قرعه ساخت دومین اسکله گردشگری مازندران به نام نوشهر افتاد تا این شهر بندری پس از رامسر به پرجذبه‌ترین مکان گردشگری دریایی استان تبدیل شود.

 به گزارش ایرنا ، فاز نخست نخستین اسکله گردشگری مازندران اردیبهشت ماه امسال در ساحل « لیدو » رامسر به بهره برداری رسید و به فاصله کمتر از ۲ ماه یک سرمایه گذار بخش خصوصی هم ساحل « ونوش » شهرستان نوشهر را  برای ساخت دومین اسکله انتخاب و دریافت مجوزهای لازم را تکمیل کرده است.

 رئیس اداره گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که مراحل اداری صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در ساحل ونوش نهایی شد و عملیات اجرایی آن هم بزودی شروع می شود.

محمد ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پرونده ساخت این اسکله پس از دریافت موافقت اولیه از سازمان بنادر و دریانوردی  و موافقت اصولی از میراث فرهنگی ، گردشگری و  صنایع دستی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منطقه نوشهر تکمیل شده است و  سرمایه گذار هم موفق به انعقاد قرارداد اجاره با منابع طبیعی و ارائه آن به بنادر و دریانوردی شده است تا بتواند کلنگ ساخت مجموعه را به زمین بزند.

وی گفت که سرمایه گذار برای ساخت این اسکله یکصد میلیارد ریال سرمایه در نظر گرفته است تا بتواند مجموعه ای از امکانات رفاهی و تفریحی را برای علاقه مندان به گردشگری دریایی فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی نوشهر با اعلام این که در محدوده ساحلی این شهرستان ساخت ۱۲ اسکله گردشگری جانمایی شده است ، افزود : یک سرمایه گذار دیگر هم در حال طی مراحل اداری و قانونی دریافت مجوز سرمایه گذاری است و پرونده اش هم اکنون در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر در جریان است که به محض موافقت این اداره کل و انعقاد قرارداد اجاره عرصه ف کار ساخت آغاز می شود.

 ولی پور از ساحل « سی سنگان »  ، « توسکاتک » ، « خیرودکنار » ، « کپورچال »  ، « مزگا » و « چلک » به عنوان برخی از مکان های تعیین شده در نوشهر برای ساخت اسکله گردشگری نام برد.

ساخت اسکله‌های گردشگری در سواحل دریای خزر یک از پرونده‌های باز شده در صنعت گردشگری مازندران بود که طی ۱۵ سال اخیر بارها توسط مسئولان مختلف مورد تأکید قرار گرفت و حتی وعده‌های کوتاه‌مدتی درباره ورود کشتی‌های کروز به آب‌های مازندران برای گسترش گردشگری دریایی داده شد ، اما هیچگاه به سرانجام نرسید تا این که از سال ۹۷ با روی کار آمدن استاندار بومی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

نتیجه پیگیری های فشرده احمد حسین زادگان برای این طرح تشکیل جلسه تسهیل ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه  در مهر ماه سال ۹۸ بود که در آن جانمایی برای ایجاد اسکله تفریحی در ۱۳۴ نقطه از ساحل مصوب شد. اقدام بعدی نیز هماهنگ کردن دستگاه های مختلف ذیربط برای صدور موافقت اولیه بود که تا شهریور ماه پارسال برای ۶۵  اسکله به سرانجام رسید و ساخت نخستین اسکله هم درساحل لیدو رامسر شروع شد.

اسکله ساحلی لیدوی رامسر به طول ۱۰۰ متر و عرض سه متر با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته و اواخر اردیبهشت ماه امسال بهره برداری شد. این اسکله گردشگری در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار متر ساخته شده است و دارای رستوران کلاسیک ، سفره خانه سنتی ، محل عرضه  غذاهای فست فودی ، فضاهای ورزشی آبی ، مکان های پهلوگیری قایق  است.