روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ در کرمان برگزار می‌شود

تصویر پیدا نشد

کرمان- ایرنا – مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری روز جهانی گردشگری در دهم مهر ماه در این استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی افزود: امسال بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ به مدت یک هفته در پنج استان منتخب برگزار می‌شود که خوشبختانه استان کرمان جزو این استان‌هاست.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دهم مهرماه جاری میزبان روز جهانی گردشگری با حضور مسئولان کشوری و استانی است افزود: با توجه به اینکه سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال را گردشگری ابزاری برای رشد فراگیر انتخاب کرده برنامه‌های این روز براساس این شعار ترتیب داده شده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اطهار داست: تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس، برگزاری همایش ویژه روز جهانی گردشگری، برپایی چندین فم‌تور(تورهای آشناسازی)، کارگاه‌های آموزشی، مراسم‌ آیینی، بازدید از جاذبه های گردشگری و غیره از جمله برنامه‌های مد نظر در این روز خواهد بود.
وی بیان کرد: در برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری از ظرفیت فعالان بخش خصوصی، انجمن‌های مردم نهاد و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استفاده می‌شود زیرا این گروه‌ها نقش مهمی را در توسعه صنعت گردشگری این استان ایفا می‌کنند.
فعالی تصریح کرد: سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.

به گزارش ایرنا استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی را در بین استان های کشور دارد؛ ارگ بم ( بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هرکدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.