سفر دریایی از بندر شهید باهنر به شارجه بعد از ۲ سال وقفه از سرگرفته شد

تصویر پیدا نشد

بندرعباس- ایرنا- مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از فعالیت مجدد خط مسافری دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از ۲سال وقفه بدلیل شرایط متاثر از ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایرنا،حمیدرضا محمد حسینی تختی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: به دلیل شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا فعالیت این خط مسافری که پیش از این به صورت پایدار انجام می گرفت از اسفند ماه سال ۹۸ متوقف شده بود.

وی افزود:با بهبود شرایط و گسترش تزریق واکسیناسیون از سرگیری فعالیت این خط در دستور کار قرار گرفت که پس از انجام فرآیند قانونی و دیپلماتیک نخستین شناور روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه جاری بندرشهید باهنر را به مقصد شارجه امارات ترک خواهد کرد.

مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در این رابطه بر انجام واکسیناسیون کامل و همراه داشتن پاسخ تست PSR با ۷۲ ساعت اعتبار تاکید کرد و ادامه داد: مسافران باید هنگام حضور در ترمینال و در طول سفر همه شیوه نامه های بهداشتی مانند (زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی) را رعایت کنند.

محمدی حسینی طول مدت سفر دریایی از بندرشهید باهنر به شارجه را ۶ ساعت در شرایط مطلوب آب و هوایی عنوان کرد و افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته انجام این سفر دریایی دو بار در هفته و با یک فروند شناور مسافری تندرو به ظرفیت۲۰۰ نفر انجام می شود.