شرکت هواپیمایی بامبوی ویتنام ۱۰ هواپیمای بوئینگ می‌خرد

شرکت هواپیمایی بامبوی ویتنام ۱۰ هواپیمای بوئینگ می‌خرد

خط هوایی بامبوی ویتنام قراردادی با بوئینگ برای خرید ۱۰ بوئینگ ۷۸۷ بیشتر امضا می‌کند. این قرارداد با قرارداد قبلی خرید ۲۰ هواپیما متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، خط هوایی بامبوی ویتنام در حاشیه اجلاس این هفته ترامپ و کیم قراردادی با شرکت بوئینگ برای خرید 10 هواپیما امضا کرد .
این خط هوایی که تحت مالکیت شرکت اف ال سی گروپ است و اولین پروازش را در ژانویه انجام داده، سال گذشته سفارشی برای خرید 20 بوئینگ 787 با ارزش 5.6 میلیارد دلار ثبت کرد .
یک مقام اجرایی که به خاطر محرمانه بودن موضوع خواست نامش فاش نشود گفت:« ما قراردادی با بوئینگ برای خرید 10 بوئینگ 787 بیشتر امضا می‌کنیم. این قرارداد با قرارداد قبلی خرید 20 هواپیما متفاوت است» .
وی گفت:« این یعنی ما 30 هواپیمایی بویینگ 787 سفارش داده ایم. این قرارداد طی اجلاس کیم و ترامپ امضا خواهد شد. ارزش این سفارش حدود 3 میلیارد دلار است» .
بامبو اکنون با 10 هواپیمای ایرباس فعالیت می کند .
هدف بامبو باز کردن مسیرهای هوایی به سمت آمریکاست، البته پس از اینکه سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا تایید کند ویتنام دارای استانداردهای هوایی بین المللی است. در این صورت ناوگان هوایی ویتنام برای اولین بار به آمریکا پرواز می کند .
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی دومین اجلاس خود را در هانویی، پایتخت ویتنام در 27 و 28 فوریه برگزار می کنند .
اولین جت 787 بامبو قرار است در سه ماهه سوم 2020 برسد و این خط هوایی برای آغاز پرواز به سمت آمریکا از اواخر سال 2019 تا اوایل 2020 آماده می شود .
مدیرکل بامبو گفت:« پروازهای مستقیم بین ویتنام و آمریکا باعث رونق گردشگری می شود و تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه را تسهیل می‌کند» .
دو خط هوایی دیگر ویتنام جی اف دی و ویتریت هم آرزوی پرواز به آمریکا را دارند. ویتجیت انتظار دارد قراردادی برای خرید جت بویینگ امضا کند .
ویتجیت که یک شرکت خصوصی است، قراردادی برای خرید 100 بوئینگ 737 مکس در زمان دیدار باراک اوباما از هانویی در 2016 امضا کرده بود .
این خط هوایی احتمالا هفته آینده قرارداد جداگانه ای برای خرید 100 بویینگ 737 مکس دیگر با ارزش 13 میلیارد دلار امضا می کند .