طرح دریا در مازندران باید با پیوست گردشگری اسلامی عملیاتی شود.

تصویر پیدا نشد

ساری – ایرنا – نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به شروع فصل تابستان و حضور مسافران و گردشگران در این استان ، گفت : مقوله فرهنگی حضور مسافران و گردشگران در مازندران از دغدغه‌های جدی است و به همین دلیل طرح دریا باید با پیوست گردشگری اسلامی عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد ، افزود : دشمنان همواره از وحدت مردم و فرهنگ غنی انقلابی و اسلامی ایرانی هراس دارند و هجمه فرهنگی به عنوان مهم ترین برنامه ریزی استکبار علیه فرهنگ بومی نیز وجود دارد.

وی با بیان این که نهادهای انقلابی اسلامی از جمله حوزه علمیه و جمعی از طلاب آمادگی خود را برای حضور در اجرای طرح های دریا اعلام کرده اند ، توضیح داد : همسو با این رویکرد فردا همایشی را با حضور فرماندران و امامان جمعه شهرستان های ساحلی در بابلسر برگزار می کنیم تا در زمینه طرح دریا بحث و تبادل نظر کنیم.

امام جمعه ساری گفت : برگزاری نماز جماعت ، پاسخگویی به مسایل شرعی و دینی مسافران و شهروندان همچنین برگزاری برنامه شاد فرهنگی به عنوان پیوست گردشگری اسلامی می تواند در طرح های دریا مورد توجه قرار گیرد.

محمدی لائینی افزود : فضا سازی در مناطق گردشگری و تفریحی مازندران باید مطابق با ارزش های فرهنگی بومی و محلی و مطابق با مقررات دینی و اسلامی باشد و همه وظیفه داریم به دغدغه مسایل فرهنگی و ارزش های دینی و اسلامی خانواده های استان مازندران در فصل تابستان توجه کنیم و بر همین اساس واگذاری طرح های دریا باید پیوست فرهنگی داشته باشد و دستگاه نظارتی باید به صورت جدی پای کار طرح دریا باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : حضور بیشتر طلاب در قالب جهاد فرهنگی از برنامه های جدی در حوزه طرح دریا و مناطق گردشگری استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

محمدی لایینی همچنین با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم و با امنیت در مازندران ، اظهار داشت : انتخابات با شکوه ۲۸خرداد امسال که با حضور مردم استان بویژه کشاورزان رقم خورده است، جای قدردانی دارد.

وی افزود : همچنین باید از حدود ۶۰ هزار نفر از دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این استان که انتخابات سالم و امنی را برگزار کردند ، تشکر کرد.

امام جمعه ساری گفت : اگر چه انتخابات فقط در یک روز برگزار شد ، اما برگزاری انتخابات سالم و امن حاصل تلاش و برنامه ریزی ماه ها از سوی دست اندرکاران در هر سه قوه قضائیه ، مقننه بویژه دولت محترم بوده است.

وی افزود : مردم نیز رئیس جمهوری خود را انتخاب کردند و توقع داریم با توجه به شرایط حساس کشور به لحاظ اقتصادی ، منتخب مردم با حساسیت بالا مسئولیت خودش را در انجام وظایف عملیاتی کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی در شرایط کرونایی نیز تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری با تزریق واکسن ایرانی مظهر ملی گرایی را در کشور به نمایش گذاشتند و امیدواریم همه کسانی که به محصولات تولیدی داخل اعتقاد دارند، این اقدام مقام معظم رهبری ارج بنهند.