عراق در پی جذب سرمایه در توسعه و مرمت آثار باستانی و جاذبه های گردشگری

تصویر پیدا نشد

سازمان گردشگری عراق اعلام کرد که برای اولین بار پس از سال‌ها، در سال 2021 یک نهاد درآمدزا بوده است.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری وابسته به وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که برای اولین بار پس از سال‌ها، در سال 2021 یک نهاد درآمدزا بوده است.

«عبدالقادر الجمیلی»، مدیر کل اداره جاذبه‌های گردشگری در این سازمان، به نشریه رسمی «الصباح» عراق گفت که در سال‌های گذشته این سازمان دچار ضعف عملکرد و عدم ارائه خدمات مطلوب به گردشگران خارجی بود.

وی افزود که در سال 2021 به خصوص پس از سفر پاپ فرانسیس به عراق این سازمان طرحی برای احیای گردشگری داخلی و خارجی تنظیم کرد.

الجمیلی گفت که چند شرکت گردشگری خارجی درخواست‌هایی برای دیدار از بغداد و مراکز تاریخی همه استان‌های عراق داده‌اند و افزود که این سازمان با همکاری دیگر نهادهای ذی‌ربط برای ساخت مراکز خدمات گردشگری چند منظوره در نزدیکی مراکز باستانی و تاریخی است تا برای گردشگران خارجی و داخلی خدمت‌رسانی کند.

به گفته این مقام عراقی بسیاری از مراکز گردشگری عراق فرسوده شده بود و در این راستا وزارت فرهنگ اقدامات لازم را انجام داده تا آنها را به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری اعلام کند و در چند مورد این کار نهایی شده است.

این مقام عراقی افزود که چندین هتل از کار افتاده در عراق بود که معمولا سازمان گردشگری سهم بالایی در مالکیت آنها داشت و سرمایه‌گذاری برای نوسازی این هتل‌ها هم آغاز شده است و فقط با شرکت‌هایی قرارداد بسته شده که سابقه خوب و تجربه در عرصه گردشگری داشته باشند.

او گفت که سازمان گردشگری در سال‌های اخیر یک نهاد زیان‌ده بود اما در سال 2021 توانست حقوق کارکنان خود را تأمین کند و مبلغی درآمد هم داشته باشد که آن را به خزانه داده است.

وی توسعه منطقه تاریخی اور و مرمت خیابان‌های الرشید و المتنبی و ترمیم و توسعه چند منطقه تاریخی در چند استان دیگر عراق را از پروژه‌های بزرگ در حال اجرای این سازمان عنوان کرد.