فروش بلیت بدون اخذ مجوز توسط هواپیمایی آتا

تصویر پیدا نشد

مقام مسئول شهر فرودگاهی امام (ره) با اشاره به دردسرهای هواپیمایی آتا برای این فرودگاه، گفت: این ایرلاین پیش از این نیز با فروش بلیت قبل از دریافت مجوز از مراجع موجب سردرگمی مسافران شده بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی کاشانی اظهار کرد: پرواز شماره 6660 هواپیمایی آتا از تهران به نجف در حالی قرار بود ساعت 21 مورخ 28 فروردین ماه انجام شود که حتی مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت نکرده بود اما با هماهنگی های اداره برنامه ریزی و هماهنگی پرواز شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی کشوری مجوز این پرواز برای رفع مشکل مسافران صادر شد.

وی با بیان این‌که حداکثر منابع لازم برای انجام پرواز نیز به این پرواز تخصیص داده و در ساعت 22:08 عملیات سوار شدن مسافران آغاز شد، افزود:‌ حدود 40 دقیقه پس از آغاز عملیات سوار شدن مسافران با پیگیری اداره برنامه ریزی و هماهنگی پرواز شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از سرشیفت ترافیک هواپیمایی آتا مشخص شد هواپیما دچار نقص فنی شد.

وی یادآور شد: پس از بروز نقص فنی، با هماهنگی برج مراقبت فرودگاه امام (ره) و فرودگاه مهرآباد مقرر شد هواپیمای جایگزین از فرودگاه مهرآباد ساعت 2 بامداد وارد فرودگاه امام شود که با تاخیر 52 دقیقه ‌ای ساعت 2:52 دقیقه بامداد 29 فروردین وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.

مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره پذیرش مسافران از گیت های همزمان گفت : پس از فرود هواپیمای جایگزین، به دلیل وجود ترافیک پروازی بالا در ساعات بامداد و نبود گیت خالی باید پذیرش مسافران از گیت هایی که طبق برنامه در اختیار سایر شرکت های هواپیمایی بود انجام می گرفت که به دلیل عدم اطلاع رسانی شرکت آتا و اقدام خودسر برای سوار کردن مسافران به بی‌نظمی در گیت منتج شد که پس از دخالت کارکنان فرودگاه مشکل رفع و مسافرین این پرواز پذیرش شدند.

کاشانی حیدری در خصوص علت فرود پرواز در مسیر برگشت (نجف – تهران) در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت : به دلیل اینکه پرواز رفت در ساعت 5 بامداد و پس از8 ساعت تاخیر انجام شده بود، پرواز برگشت نیز با تاخیر و در زمان بسته بودن فرودگاه به دلیل رژه نیروی های ارتش به سمت فرودگاه امام(ره) انجام شد و از همین رو به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد و به محض از سرگیری فعالیت فرودگاه، در ساعت 11:38 دقیقه امروز وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.

وی یادآور شد: هواپیمایی آتا پیش از این نیز با فروش بلیت قبل از دریافت مجوز از مراجع چون سازمان هواپیمایی کشوری و اداره برنامه ریزی و هماهنگی پرواز موجب سردرگمی مسافران شده بود.