گامی تازه برای رونق گردشگری ایران-پاکستان؛ اولین پرواز هما به “لاهور” انجام شد

تصویر پیدا نشد

در تازه‌ترین اقدام برای توسعه گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و با پیگیری‌های سرکنسولگری کشورمان در شهر «لاهور»، اولین پرواز مسافربری شرکت هواپیمایی کشوری ایران ایر (هما) به لاهور به عنوان قلب فرهنگی پاکستان انجام شد.

به‌ گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از لاهور، هواپیمای ایرباس ۳۲۰ شرکت هما ظهر امروز به وقت محلی از مبدا شهر مشهد مقدس به لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پنجاب پاکستان پرواز کرد.

با برقراری پرواز مستقیم در مسیر مشهد به لاهور از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر گام دیگری در توسعه روابط دو کشور ایران و پاکستان به ویژه در بخش تجارت و رونق گردشگری برداشته شد.

مراسم ویژه‌ای برای استقبال از آغاز پرواز مستقیم ایران ایر از مشهد به لاهور با حضور مسوولان هواپیمایی پاکستان همچنین «مرتضی فراتی» سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور و «محمد پارسانژاد» رئیس شعبه ایران ایر در پاکستان در سالن تشریفات فرودگاه بین المللی علامه اقبال لاهوری برگزار شد.

بر اساس برنامه پیش بینی شده، قرار است پرواز رفت و برگشت مشهد به لاهور از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی امسال) روز شنبه هر هفته برقرار شود.

پرواز هما ساعاتی پیش با ۱۲۴ مسافر فرودگاه بین المللی لاهور را به مقصد فرودگاه بین المللی مشهد مقدس ترک کرد.

لاهور از شهرهای مهم پاکستان به ویژه در بخش فرهنگی و علمی می باشد و به ‘قلب فرهنگی’ این کشور مشهور است و برقراری این پرواز می تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان و رونق گردشگری مطرح شود.

با برقراری پرواز مستقیم هما در مسیر مشهد به لاهور، تعداد پروازهای مستقیم میان ایران و پاکستان به ۶ پرواز افزایش یافت.

شرکت هواپیمایی ایران ایر هفته‌ای یکبار (پنجشنبه) پرواز رفت و برگشت تهران-کراچی دارد.

دومین پرواز مستقیم ایران ایر از مشهد به شهر “کراچی” در جنوب پاکستان نیز قرار است از چهارشنبه این هفته انجام شود.