گردشگری ایران / جنگل لفور کجاست؟

تصویر پیدا نشد

جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، جنگل‌ لفور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و تمیز و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود. در این جنگل می‌توانید تفریح‌های مختلفی مثل جنگل‌نوردی، آب‌تنی، ماهیگیری، دیدن آبشارهای پرآب، کمپینگ، عکاسی و… را تجربه کنید.؟

جنگل لفور نه‌تنها فرصت یک طبیعت‌گردی متفاوت را برای شما فراهم می‌کند، بلکه جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است که از آن جمله می‌توان به آبشارهای متعددی نظیر هفت آبشار، گزو، پلنگ‌دره، آبشار آهکی اسکلیم و… اشاره کرد و برای دسترسی به آن‌ها باید چند ساعتی در این جنگل پیاده‌روی کنید.

منطقه لفور قدمت زیادی دارد و کشفیاتی همچون قالب‌های سنگی، خمره‌های مواد غذایی و زیرسازی خانه‌های قدیمی خود گواه این ادعا هستند. بر اساس مستندات و شواهد بخشی از این جنگل در گذشته گورستان بوده‌ است.

اهمیت جنگل لفور فقط به پوشش گیاهی آن مربوط نمی‌شود و وجود چشمه‌ها، آبشارها، درختان، گیاهان، پرندگان و گونه‌های جانوری در کنار هم، باعث جذابیت بیش از پیش این منطقه شده است. عاشقان طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی قطعا از ماجراجویی در این جنگل دست نخورده نهایت لذت را خواهند برد.

علاوه بر این، در جنگل لفور با بازارهای زنان محلی مواجه خواهید شد که محصولاتی نظیر آلوچه و دیگر میوه‌ها، دوغ، رب و… را می‌فروشند که با خرید از آن‌ها هم به کسب‌وکار مردم بومی رونق می‌دهید و هم یادگاری ارزشمند از این منطقه خواهید داشت.
جنگل لفور کجاست؟

جنگل لفور در دهستان لفور در شهرستان سوادکوه استان مازندران قرار دارد که از جنوب به ارتفاعات البرز، از شمال به جنگل‌های شیرگاه، از غرب به منطقه بابل‌کنار و همین طور از شرق به جنگل‌های بخش زیر آب و جوارم منتهی می‌شود. دهستان لفور از جاهای دیدنی سوادکوه به حساب می‌آید که جاذبه‌های طبیعی بکر و تاریخی زیادی دارد و از همین رو، این منطقه به یکی از مقاصد گردشگری مازندران تبدیل شده است.

اگر از تهران عازم جنگل لفور هستید، مسیر جاده فیروزکوه و گذر از شهرهای فیروزکوه، پل سفید و شیرگاه، شما را به این جنگل زیبا می‌رساند و با توجه به اینکه فاصله چندانی با پایتخت ندارد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تعطیلات آخر هفته باشد تا برای ساعاتی هم که شده از شلوغی و ترافیک شهر به دل طبیعت زیبا و بکر جنگل لفور پناه ببرید.

برای اینکه راهی جنگل لفور شوید، می‌توانید از گوگل مپ استفاده کنید که تا شیرگاه شما را هدایت می‌کند و از آنجا نیز می‌توانید تا سد لفور را از روی نقشه پیش بروید که حدود ۳۰ کیلومتر با شیرگاه

آدرس جنگل لفور: استان مازندران، سوادکوه شمالی، شیرگاه، روستای لفور

اگر قصد دارید از تهران به‌سمت جنگل لفور حرکت کنید، باید از جاده فیروزکوه و پل ورسک عبور کنید و به طرف شیرگاه بروید. بعد از پل‌سفید به‌تدریج وارد جنگل لفور می‌شوید. جاده‌ای که از دل جنگل می‌گذرد، در واقع آن را به دو قسمت کرده است و می‌توانید از بخش شرقی یا غربی جنگل دیدن کنید. تهران تا شیرگاه حدود ۲۳۴ کیلومتر فاصله دارد که این سفر تقریبا سه ساعت طول می‌کشد.