گردشگری برفی در هند

تصویر پیدا نشد

صنعت گردشگری برفی این روز‌ها در شهر‌های همسایه رشته کوه‌های هیمالیا در نوارشمالی هند رونق یافته است.

به گزارش حسن عبدالملکی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، شهرهای شمالی هند این روزها میزبان گردشگران زیادی از سراسر این کشور است.

شاید بتوان گفت که بیش از یک میلیارد نفر از مردم هند هنوز چشم شان به جمال برف نیافتاده است. آنهایی که درآمدخوب و خودرو مناسب دارند برای دیدن برف به شمال هند سفر می کنند.

سرزمین گرم با گیاهان گرمسیری و غذاهای تند تصویری در اذهان از هندوستان است اما در این کشور بسیار پهناور، مناطقی وجود دارد که آب و هوای بسیار سرد و برفی دارند حتی در برخی مواقع هم در زمستان غیرقابل سکونت می‌شوند. شش منطقه بسیار سرد هند به علت وجود رشته کوه‌های هیمالیا زمستان‌های پربرف دارند و تابستان خنک هستند.

یخچال” سیاچین” در شمالی‌ترین بخش کارکورام هند یکی از سردترین مناطق هند و جهان است. این منطقه در ارتفاع ۵۷۵۳ متری از سطح دریا قرار گرفته است و زمستان‌ها چندین متر برف در آن می بارد.

“سونامارگ” یکی از پرطرفدارترین مقصد گردشگری کشور هند در ارتفاع بیش از ۲۸۰۰ متر قرار دارد و به همین علت زمستانهای سخت و سرد دارد، دسامبر و ژانویه بیشترین میزان برف و کاهش دما در آن رخ می‌دهد.

” لداخ”سومین مکان سردسیری هند است، از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جامو و کشمیر در ارتفاع شش هزار متری از سطح دریا است، در زمستان بارش‌های سنگین برف این منطقه را کاملاً سفید پوش می‌کند.

شهر “گنکتوک ” در ایالت سیکیم هند همسایه چین، نپال و بوتان دیگر مکان گردشگری برفی هند است. منحصر به فردترین کوه‌های هیمالیا در این منطقه قرار گرفته اند.

“تاوانگ” شهری آرام و ساکت، در زمستان پر برف و بسیار سرد است و در تابستان های داغ و سودان هند خنک و مطبوع.
” دراس” در ناحیه کارگیل نیز ازسرد ترین مناطق هند به شمار می‌آید. دمای هوا گاه به منفی ۲۰ درجه می‌رسد.

این شش منطقه بسیار پر برف و سردسیری هند در زمستان‌ها گردشگران عاشق برف به را به خود جذب می‌کند و در تابستان میزبان افرادی است که از داغی هوای هند می گریزند.