شگفتی‌های توریستی‌ترین شهر ایران

تصویر پیدا نشد
گردشگران بیشماری برای تماشای جاذبه‌های گردشگری، تفریح، مسافرت و کار به این شهر شمالی سفر و با اقامت در کلبه جنگلی رامسر خاطره زیبایی از سفر به رامسر را ثبت می‌کنند.
توریستی ترین شهر ایران

رامسر یا سخت‌سر که توریستی ترین شهر ایران است، از شهرهای شمالی ایران با آب‌وهوای گرم و مرطوب در تابستان و معتدل در فصل زمستان سالانه میزبان گردشگران بیشماری است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با جاذبه‌های گردشگری رامسر آشنا خواهیم کرد.

جاذبه‌های گردشگری رامسر، توریستی ترین شهر ایران

رامسر توریستی‌ترین شهر ایران، جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیادی از جنگل تا دریا را در نزدیکی خود دارد که جنگل‌های سر به فلک کشیده آن در رشته کوه‌های البرز زیبایی وصف‌نشدنی را از طبیعت جنگلی به آدمی هدیه می‌دهد. وجود مناطق ییلاقی در کنار باغ‌های مرکبات و مزارع سرسبز چای با عطر دلنشین و شالیزارهای برنج روح آدمی را برای ساخت یک خاطره دلنشین در دل سرسبزترین منطقه ایران صیقل می‌دهد.

از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به وجود آبشارهای متعدد، بوستان‌های سرسبز، ساحل زیبا، غارها، چشمه‌ها، آب‌های گرم معدنی، تله کابین رامسر، دریاچه قو، بوستان جنگلی صفا رود، منطقه ییلاقی گرسماسر، جنگل دالخانی، غار یاغی لوکا، آبشار ایج، آبشار سیاسرت، سد میجران، قلعه مارکوه، موزه عاج رامسر و غیره اشاره نمود. گشت‌وگذار در طبیعت و دریا و خرید از بازارهای پر زرق‌وبرق خاطره‌ای شیرین از سفر به رامسر را در ذهن شما تداعی می‌کند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب هیچ‌کس جرئت نزدیک شدن به این قلعه را ندارد را بخوانید.

توریستی ترین شهر ایران

بهترین زمان سفر به رامسر

سوال بیشتر افرادی که قصد سفر به رامسر را دارند این است که بهترین زمان سفر به رامسر و اقامت در کلبه‌های جنگلی رامسر چه زمانی است؟ چون شهر رامسر مانند بیشتر شهرهای شمالی ایران دارای آب‌وهوای شرجی است باید زمانی را برای سفر خود انتخاب کنید که  آب‌وهوای آن در بهترین شرایط خود قرار داشته باشید. به همین دلیل بهترین زمان سفر به توریستی‌ترین شهر ایران اواسط اردیبهشت و همچنین اوایل پاییز است. البته در تمام فصول سال می‌توانید به این منطقه بکر و دیدنی سفر و زیبایی‌های خاص هر فصل را تماشا کنید.

صنایع‌دستی و سوغات رامسر

در شهر توریستی رامسر صنایع‌دستی مختلفی تولید و عرضه می‌شود که می‌توانید به عنوان سوغاتی آن‌ها را خریداری کنید. از جمله صنایع‌دستی معروف این شهر می‌توان به محصولاتی نمدی و چوبی، روسری‌های بافتنی، عروسک‌های بافتنی، حصیربافی، گلیم‌بافی و غیره اشاره نمود.

به هنگام گشت‌وگذار در بازار و مناطق مختلف رامسر می‌توانید صنایع‌دستی و سوغاتی‌های این شهر سرسبز را مشاهده کنید.  علاوه‌بر صنایع‌دستی می‌توانید سوغاتی‌هایی همچون مربا محلی با طعم بی‌نظیر، ترشی محلی به‌همراه کلوچه که از شهرت بسیاری برخوردار است را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید.

توریستی ترین شهر ایران