از سرگیری پروازهای تخلیه شهروندان خارجی از افغانستان

تصویر پیدا نشد

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که پروازهای تخلیه شهروندان این کشور و افراد آسیب‌پذیر از افغانستان از سر گرفته شده است.
از سرگیری پروازهای تخلیه شهروندان خارجی از افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکا گزارش داد که پروازهای تخلیه شهروندان این کشور و افراد آسیب‌پذیر از افغانستان از سر گرفته شده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، دو منبع آگاه گفته‌اند که یک پرواز چارتر، روز گذشته (چهارشنبه، ۶ دلو) کابل را ترک کرده است. این اولین پرواز تخلیه از ماه نوامبر به این طرف است.

به گفته این منابع، 30 شهروند آمریکایی در این پرواز کابل را به مقصد دوحه ترک کردند. این پرواز توسط هواپیمای قطری و با همکاری وزارت خارجه این کشور و با هزینه واشنگتن انجام شده است.

وزارت خارجه آمریکا ضمن تایید خبر خروج شهروندان این کشور از افغانستان اما درباره تعداد این افراد جزئیاتی ارائه نکرده است.

این پرواز درحالی انجام شده است که به تازگی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره‌ی از سرگیری روند تخلیه‌ی شهروندان امریکایی و همکاران محلی نیروهای امریکایی از افغانستان گفت‌وگو کرده‌ بودند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که 80 شهروندان این کشور در افغانستان حضور داشته و تمایل به خروج از کابل دارند.

پیش از این پروازهای تخلیه شهروندان خارجی از افغانستان به دلیل مخالفت طالبان متوقف شده بود.