امیرعبداللهیان بر افزایش تعداد پروازها میان تهران – باکو تاکید کرد

تصویر پیدا نشد

وزیر امور خارجه با توجه به افزایش تردد میان تهران – باکو بر افزایش تعداد پروازها میان ایران و جمهوری آذربایجان، لزوم بازگشایی مرز زمینی دو کشور و آمادگی ایران برای گسترش روابط اقتصادی و انرژی تاکید کرد.
امیرعبداللهیان بر افزایش تعداد پروازها میان تهران – باکو تاکید کرد

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای به‌صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن گرامی‌داشت سی‌اُمین سالگرد روابط دیپلماتیک گفت: روابط دو کشور اکنون به مرحله پیشرفت رسیده است.

وی ضمن اشاره به تحولات منطقه قفقاز جنوبی، هدف مشترک دو کشور را ثبات و آرامش در آن منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد مسائل باقی‌مانده میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان با دوراندیشی و بدون مداخله خارجی حل‌وفصل شود.

وزیر امور خارجه با توجه به افزایش تردد میان دو کشور، بر افزایش تعداد پروازها میان ایران و آذربایجان، لزوم بازگشایی مرز زمینی دو کشور و آمادگی ایران برای گسترش روابط اقتصادی و انرژی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران – آذربایجان در آینده نزدیک بر جدی بودن طرف ایرانی برای حصول نتایج مثبت از این کمیسیون تاکید کرد.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌ها در ماه‌های اخیر و استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با اشاره به سی‌امین سالگرد روابط تهران – باکو، سطح روابط فی ما بین را رو به رشد توصیف کرد.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به باکو، آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند و بر آمادگی همه‌جانبه کشورش برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی تاکید کرد.

دو طرف در این گفت وگو برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.