بازگشایی سفرهای گردشگری در ویتنام

تصویر پیدا نشد

تهران- ایرنا – دولت ویتنام با برنامه های صدور مجوز برای گردشگران کامل واکسینه شده موافقت کرد و بازگشت آزمایشی کنترل شده گردشگران به جزیره « فوکوک » در ماه اکتبر از سر گرفته می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه « وی ان اکسپرس » ویتنام، دولت ویتنام با برنامه بازگشت گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شدند از کشورهای اروپایی، آمریکا، آسیای شمال شرقی، استرالیا و خاورمیانه برای سفر به جزیره « فوکوک » از ماه اکتبر موافقت کرد.

در برنامه آزمایشی ۶ ماهه ، بین ۲ تا ۳ هزار گردشگر ماهانه با پروازهای چارتر و به مدت ۳ ماه وارد خواهند شد و در مناطق محدود و مشخص می مانند. سپس این رقم ماهانه به ۵ تا ۱۰ هزار گردشگر با پروازهای معمولی و تجاری افزایش خواهد یافت و برای مناطق بیشتری نیز در جزیره مجوز سفر صادر خواهد شد.

لازم است گردشگران مدارکی به همراه داشته باشند تا تایید کند هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و از سوی کشور ویتنام مورد قبول باشد. دریافت دُز دوم واکسن باید در فاصله زمانی ۱۴ روز تا ۱۲ ماه پیش از ورود افراد به ویتنام باشد و یا ثابت کنند که در ۱۲ ماه گذشته پیش از ورودشان به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند. همچنین لازم است در بدو ورود نتیجه منفی تست PCR ( آزمایش شناسایی ویروس کرونا ) در فاصله ۷۲ ساعت گذشته خود پیش از ترک کردن کشور مبدا را نیز به همراه داشته باشند.

وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری و آژانس های مرتبط کسب و کارهایی را که در این برنامه آزمایشی شرکت خواهند کرد مشخص می کند.

بر پایه این گزارش اگر این برنامه آزمایشی در ماه اکتبر خوب پیش برود، جزیره فوکوک اولین مکان در ویتنام خواهد بود که آماده خوشامدگویی به گردشگران خارجی از آوریل ۲۰۲۲ می شود.

شایان ذکر است دولت تزریق واکسن در این جزیره را در اولویت برنامه های خود قرار داده و دستکم ۹۰ درصد جمعیت در جزیره فوکوک به طور کامل واکسینه شدند تا برای این بازگشایی آمادگی داشته باشند.