تاسیسات گردشگری قم استانداردسازی شود

تصویر پیدا نشد

قم-ایرنا- معاون گردشگری قم با اشاره به لزوم تداوم استانداردسازی تاسیسات گردشگری استان، گفت: باید مطابق با آخرین استانداردهای جهانی بتوانیم در مسیر ارتقای سطح خدمات مورد نیاز گردشگران حرکت کنیم.

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، مهدی نصراصفهانی در دیدار با سیدمهدی پورحسینی مدیرعامل شرکت رابین‌آروین‌رهنما عامل تطبیق استانداردهای گردشگری در استان، اظهار کرد: در ایامی به سر می‌بریم که تاسیسات گردشگری قم به دلیل شیوع ویروس کرونا، کم‌رونق هستند و این فرصت مغتنمی است که واحدهای گردشگری با معیارهای استاندارد، تطبیق داده شوند.

معاون گردشگری قم با بیان این‌که پروانه استانداردسازی حدود ۵۰ واحد از تاسیسات استان صادر شده است ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های معاونت گردشگری کشور مبنی بر استانداردسازی تأسیسات گردشگری، ضوابط درجه‌بندی استانداردسازی و کیفیت خدمات تهیه و ابلاغ شده است.

نصر اصفهانی گفت:تعداد تاسیسات گردشگری استان حدود ۴۵۰ واحد است که از این تعداد فرایند استانداردسازی ۱۶۵ واحد اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و بین‌راهی، در حال انجام است.

تصریح کرد: ایجاد تاسیسات گردشگری استاندارد برای رفاه و رضایت گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری استان است، تا مطابق با آخرین استانداردهای جهانی بتوانیم گامی موثر در مسیر ارتقای سطح خدمات مورد نیاز گردشگران برداریم./