جاذبه های گردشگری در شهر ساحلی آنتالیا را از دست ندهید

تصویر پیدا نشد

شهر زیبا و دیدنی آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار در دنیاست که در امتداد آبهای زلال و فیروزه ای مدیترانه قرار گرفته و دارای طبیعتی منحصر بفرد است . این شهر زیبا دارای چندین وجهه است که آن را متمایز کرده است و از یک سو به جنگل های سرسبز و از سویی دیگر به آبهای درخشان و سواحل طلائی راه می یابد.
شهر زیبا و دیدنی آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار در دنیاست که در امتداد آبهای زلال و فیروزه ای مدیترانه قرار گرفته و دارای طبیعتی منحصر بفرد است. این شهر زیبا دارای چندین وجهه است که آن را متمایز کرده است و از یک سو به جنگل های سرسبز و از سویی دیگر به آبهای درخشان و سواحل طلائی راه می یابد.

آنتالیا دارای تاریخی کهن و پر فراز و نشیب بوده و جالب است بدانید هزار سال پیش و برای قرن ها تحت فرمانروایی قدرتمندترین امپراتوری های دنیا نظیر یونانیان و رومیان قرار داشته است . از این رو بازدید از آثار تاریخی باشکوه این شهر ، خود دلیل اصلی انتخاب آن برای سفر در میان بسیاری از گردشگران است . به گفته سفر باتو بعد از آن میتوان گفت آنتالیا یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته در کشور ترکیه است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی منحصر بفرد بوده و وجود صدهها هتل بسیار لوکس و اقامتگاه های منحصر بفرد همه چیز را برای سپری نمودن تعطیلات رویایی مهیا نموده و گاه مجالی برای گردش در شهر نمی گذارند . باید افزود گاهی خدمات ارائه شده در این هتل ها بقدری سطح بالاست که حتی از تصور مسافران نیز فراتر می رود و آن ها مایل اند تمام وقت خود را در داخل هتل سپری کنند . اما سواحل طلائی رنگ ، آبهای فیروزه ای ، و طبیعت سرسبز و نفس گیر این شهر ارزش روزها تماشا کردن را دارد.

در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی این شهر شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم . پس با ما همراه باشید

ویرانه های به جا مانده از حمام های باستانی رومیان قدمتی هزار ساله دارد و یکی از دیدنی ترین بخش سفر به شهر آنتالیا است . بخشی از این منطقه به موزه ای بسیار دیدنی تبدیل شده که در آن با گوشه ای از آثار تاریخی و باستانی این منطقه آشنا می شوید.

مسجد مراد پاشا Murat Pasha Mosque

مسجد زیبا و باشکوه مراد پاشا از جمله آثار تاریخی و بسیار دیدنی در شهر آنتالیاست که در خیابانی به نام کاظم اوز آلپ واقع شده است . ساخت این بنا به دوران عثمانیان باز می گردد و نزدیک به ششصد سال قدمت دارد . معماری این بنا در عین سادگی، زیبا و باشکوه بوده و شما را با سبک معماری دوران عثمانیان و سلجوقیان آشنا می کند.

شهر فینیکه Finike

به گزارش سفر باتو ، شهر زیبای فینیکه به سواحلی بسیار زیبا و آرام راه می یابد و دارای آب هایی زلال و گرم است . همچنین این شهر دارای باغات پرتقال بوده و طبیعتی زیبا دارد . قایق سواری بر روی آبهای زلال و فیروزه ای این شهر از جمله تفریحات پر طرفدار است . البته در اطراف این شهر جاذبه های تاریخی فراوانی وجود دارد که اغلب آن ها به دوران آریکاندا و لیمیرا تعلق دارد.

آبشار دودن Düden Waterfalls

در ادامه شما را با یکی از جاذبه های دیدنی و پر طرفدار این شهر آشنا می کنیم و اغلب مسافران در قالب های تورهای یک روزه از ان دیدن می کنند. تور انتالیا لحظه آخری آبشار دودن و مناطق سرسبز اطراف آن محل مناسبی برای تفریحات آبی و پیک نیک است. آبشار دودن در فاصله ی بیست و هشت کیلومتری از آنتالیا قرار دارد ، و از چشمه ای به نام پینارباشی سرچشمه می گیرد و آب های جاری شده از این چشمه مسیری چهاده کیلومتری را طی نموده و در ادامه به گودالی به نام وارساک می ریزد و مجددا پس از ادامه یک جریان کوتاه به سمت پایین سرازیر می گردد. پس از آن، با طی کردن مسیری دو کیلومتری، در آبریز آبشار به بیرون می ریزد و منظره ای زیبا را خلق می کند. در نهایت پس از طی کردن نه کیلومتر به دریای مدیترانه وارد می شوند.

شهر باستانی فاسلیس

شهر باستانی فسلیس که قدمت آن به بیش از هزار سال پیش باز می گردد از دیگر جاذبه های دیدنی شهر آنتالیاست که به شهرت جهانی رسیده است . فاسلیس روزگاری مهد تمدن رومیان بوده و از آثار به جا مانده در این منطقه ، به راحتی می توان فهمید در آن زمان شهری پر رونق بوده و مردمانی ثروتمند داشته است . در شهر فسلیس معاملات تجاری مهمی انجام می شد و در زمان فرمانروایی اسکندر مقدونی کالاهایی نظیر روغن گل رز و عطر از این منطقه به شهر ها و کشورهای اطراف صادر می‌ شد . این شهر باستانی مابین سه منطقه کمر ، پارک ملی آنتالیا و الیمپوس قرار دارد . بنابراین تورهای گردشگری به گونه ای برنامه ریزی می کنند تا این شهر را به همراه منطقه باستانی الیمپوس در یک روز به گردشگران معرفی کنند. .