جزیان سزمایه در کشور با تحویل صنعت گردشگری

تصویر پیدا نشد

رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی گفت: پررنگ کردن گردشگری و صنایع دستی می‌تواند تحولی نو در جریان ارزآوری کشور باشد، سرمایه‌گذاری برای این صنعت مسیری برای رهایی از اقتصاد نفتی کشور است.

به گزارش ملت بیدار:

هاجر چنارانی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد ظرفیت مغفول مانده گردشگری گفت: شیوع کرونا در بیش از یک سال گذشته زندگی تمام مردم را در سطح جهان تحت تاثیر قرار داد، در این مدت شاهد تعطیلی بسیاری از مشاغل و بیکاری تعداد زیادی از افراد بودیم. صنعت گردشگری کشور از جمله مشاغل نو پا در کشور ما بود که بیشترین آسیب را دید.

تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه تاثیرات بسیاری به دنبال داشت

نماینده مردم شریف نیشابورو فیروزه افزود: تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه در مجلس دهم تاثیرات خوشایندی در گردشگری به دنبال خواهد داشت، جدای از اینکه بسیاری از سمن‌ها، NGOها و سازمان‌ها و حتی بخش خصوصی (هتلداران، انبوه سازان و….) در این خصوص نقش پررنگی داشتند.

گردشگری مسیری تازه برای راهی از اقتصاد نفتی است

وی ادامه داد: پررنگ کردن گردشگری به ویژه صنایع دستی می‌تواند تحولی نو در منبع ارزآوری کشور باشد، سرمایه‌گذاری برای این صنعت مسیری برای رهایی از اقتصاد نفتی کشور است؛ فراموش نکنیم سایه منحوس کرونا مانعی برای رونق این صنعت در کل دنیا بوده است.

ایران در تمام حوزه‌های گردشگری از تفریحی گرفته تا گردشگری ورزشی، محیط زیست و حتی در گردشگری سلامت در سطح مطلوبی در منطقه قرار دارد
چنارانی تصریح کرد: ایران در تمام حوزه‌های گردشگری از تفریحی گرفته تا گردشگری ورزشی، محیط زیست و حتی در گردشگری سلامت در سطح مطلوبی در منطقه قرار دارد. قطعا آینده گردشگری کشور بعد از فروکش کردن بیماری کرونا آینده درخشانی خواهد داشت.

نقش رایزنان فرهنگی در توسعه گردشگری

وی در ادامه با اشاره به عملکرد ضعیف رایزنان فرهنگی گفت: عملکرد ضعیف رایزنان فرهنگی و سفیران مان در کشورهای خارجی باید مورد توجه قرار بگیرد تا ایران توسط این گروه از افراد به جهانیان معرفی شوند، اما جای سوال اینجاست چه میزان فرهنگ و میراث کهن ما را به جهانیان معرفی کرده اند؟

نماینده نیشابور تاکید کرد: مجلس یازدهم از دولت آینده مطالبه گری می‌کند، یکی از اقداماتی که در خصوص گردشگری مغفول مانده است؛ رایزنان فرهنگی و سفیران هستند که در کشورهای دیگر حضور دارند البته نمایشگاههای بین المللی به ویژه اکسپو دبی که ۲۰ میلیون برای آن توریست در نظر گرفته اند و قرار است نمایشگاه‌های با حضور اکثر کشورها برگزار کنند که هم محصولات خود را می‌فروشند و همین طور فرصتی برای به نمایش گذاشتن آثار فرهنگی و گردشگری آن کشور است. چنین فرصت‌های باید در کشور ما هم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت پیدا و پنهان گردشگری ایران را در خارج از مرزهای جغرافیایی رونق دهید/ گره خوردن اقتصاد و معیشت فرهنگ را به دست فراموشی می‌سپارد
صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کنید
رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تحریم تاثیرات بسیاری بر رفتارهای داخلی و بین المللی کشور ما گذاشته است، امیدوارم دولت جدید مسیر دیگری برای تحول در پیش بگیرد و یکبار برای همیشه سه قوه در یک مسیر حرکت کنند و دروازه‌های اقتصادی و فرهنگی به ویژه گردشگری کشور به روی تمام دنیا باز شود؛ اگر بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم بازارچه‌های مرزی فرصت طلایی برای صنایع دستی کشور خواهند بود./