روستای تاریخی و گردشگری گازرخان در الموت قرنطینه شد

تصویر پیدا نشد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از قرنطینهٔ کامل روستای تاریخی و گردشگری گازرخان خبر داد و اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روستای گازرخان، ورود کارگران فصلی و روزمزد به این روستا است که برای برداشت محصولات کشاورزی و باغی به روستا آمده‌اند.

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: روند بیماری کرونا در استان قزوین در کنترل کامل است و مراقبت‌های لازم در مناطق حساس نیز در حال انجام است.

حبیبی عنوان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی روند بیماری کرونا در استان از حیث تعداد بیماران بستری و هم‌چنین آمار فوتی‌ها کاملاً کاهشی و تحت مدیریت استمعاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در یکی از روستاهای الموت عنوان کرد: امروز روستای گازرخان الموت در قرنطینۀ کامل است و هر گونه رفت‌وآمد به روستا جز در شرایط خاص ممنوع است.

وی افزود: قرنطینۀ روستای گازرخان حداقل به‌مدت یک‌هفته ادامه خواهد داشت و اتمام قرنطینه در این روستا به شرایط تعداد مبتلایان و نتایج آزمایش اهالی بستگی دارد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین با اشاره به حضور کادر درمان و ارسال دارو به روستا و انجام دقت‌نظر کافی در سیر مراحل درمان مبتلایان، اظهار کرد: جهت اطمینان اهالی، تمامی افراد بالای ۶۵ سال در این روستا که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، در اسرع وقت واکسینه می‌شوند و هم‌چنین برای تمامی افراد ساکن در روستا نیز تست کرونا انجام خواهد شد.

حبیبی با اشاره به رعایت دقیق شرایط و ورود ارزاق و کالاها به روستا عنوان کرد: ورود و خروج رانندگان به روستا نیز تنها با انجام تست میسر خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روستای گازرخان، ورود کارگران فصلی و روزمزد به این روستا است که برای برداشت محصولات کشاورزی و باغی به این روستا آمده‌اند.

وی افزود: روستای گازرخان و ۲ روستای اطراف آن دارای محصولات باغی فراوانی است و اقتصاد کشاورزی پویا و فعالی دارد و محصولات تولیدی در آن به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود.

حبیبی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی الموت و روستای گازرخان عنوان کرد: از گردشگران درخواست می‌کنیم در شرایط فعلی به مقصد این روستا و مناطق هم‌جوار آن سفر نکنند.

این مسؤول با اشاره به وضعیت خاص روستا، بیان کرد: قلعۀ تاریخی و گردشگری حسن صباح در روستای گازرخان به‌مدت ۱۰ روز تعطیل است و امکان بازدید از آن وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: نظارت مستمر و روزانه بر اصناف و داخل روستا به‌منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد و روند درمانی اهالی و مبتلایان نیز به دقت طی می‌شود، لذا به محض کنترل شرایط در روستای گازرخان قرنطینه از روستا برداشته خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، روستای گازرخان یکی از روستاهای دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی است که هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. قلعۀ تاریخی حسن صباح و جانشینان وی در این روستا واقع شده است. روستای گازرخان بیش از 200 خانوار سکنه و حدود 700 نفر جمعیت دارد و علاوه بر محصولات کشاروزی مانند گیلاس و گردو، گلیم و جاجیم را نیز می‌توان از جمله صنایع‌دستی تولیدی این روستا نام برد.