صدور ویزای گردشگری در کنسولگری هرات از سرگرفته شد

تصویر پیدا نشد

کنسولگری ایران در هرات اعلام کرد که صدور ویزای گردشگری که برای مدتی به‌دلیل شراط کرونایی متوقف شده بود، آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کنسولگری ایران در هرات اعلام کرد که صدور ویزای گردشگری برای اتباع افغانستان را به شرط تزریق واکسن کرونا را از سرگرفته است.

دفتر مطبوعاتی کنسولگری ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد متقاضیان گذرنامه با رعایت قوانین اعلامی از سوی این نهاد می‌توانند برای دریافت روادید به این نمایندگی مراجعه کنند.

کنسولگری ایران تاکید کرد: ثبت نام برای دریافت گذرنامه صرفا از طریق سامانه E VISA به آدرس EVISA.MFA.IR/FA انجام خواهد پذیرفت و سپس متقاضیان قادر خواهند بود برای دریافت ویزای خود اقدام کنند.

در دست داشتن برگه ثبت نام، کارت واکسن کرونا (حسب مورد یک دز و دو دز که از تاریخ تزریق آن دو هفته سپری شده باشد) و همچنین برگه بیمه نامه مسافرتی معتبر از جمله شروط صدور گذرنامه اعلام شده که براساس سهمیه تعیین شده انجام خواهد گرفت.

کنسولگری ایران همچنین اعلام کرد انجام تست کرونا در مرکز ایران کلینیک با اعتبار مدت زمان ۹۶ ساعته از شرایط ضروری، برای ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین نمایندگی ایران یادآور شد که ثبت نام برای دریافت روادید گردشگری ج ا ا هیچگونه حقی برای ورود به کشور قلمداد نگردیده و صدور نهایی روادید تابع قوانین جمهوری اسلامی و بعد از تایید کارشناسان این نمایندگی صورت خواهد پذیرفت.

این در حالی است که صدور سایر ویزاها در این مدت با رعایت شرایط خاص از سوی کنسولگری ایران در هرات انجام می‌شد.