فرودگاه ساری در پی تملک 16.5 هکتار اراضی و ابنیه برای توسعه

فرودگاه ساری در پی تملک 16.5 هکتار اراضی و ابنیه برای توسعه

مدیرکل فرودگاه‎های استان مازندران از پیگیری، برنامه‎ریزی و اقدام برای تملک 16.5 هکتار اراضی و ابنیه برای توسعه فرودگاه ساری بر اساس طرح جامع این فرودگاه و افتتاح طرح توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر همزمان با هفته دولت خبر داد.

سعداله وطن‎خواه گفت: در سال 98 یکی از مهمترین اقدامات ما به تملک در آوردن بخش دیگری از اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه فرودگاه ساری است که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده و در حال پیگیری آن از طریق دادگستری هستیم.

وی با بیان اینکه تملک اراضی مورد نیاز این فرودگاه در دو فاز انجام می‎شود، گفت: در فاز اول که سال گذشته انجام شد، برای نصب سامانه کمک ناوبری ILS، 16 هکتار که بیشتر آن اراضی است، با اعتبار 190 میلیارد ریال به تملک فرودگاه در آمد و امسال در فاز دوم، با توجه به اینکه بیشتر 16.5 هکتار مورد نظر، ساختمان و ابنیه هستند روند تملک با اعتباری در حدود 700 میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی در مورد دیگر پروژه‎های برنامه‎ریزی شده در فرودگاه‎های این استان گفت: با توجه به اینکه پیمانکار پروژه دیوارکشی فرودگاه ساری مشخص شده است به امید خدا از هفته آینده شاهد آغاز اجرای آن با اعتبار پیش‎بینی شده 110 میلیارد ریال خواهیم بود. همچنین پروژه زهکشی، فاضلاب و تصفیه‎خانه مرکزی نیز از حدود 3 روز گذشته با اعتبار پیش‎بینی شده 220 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی ادامه داد: پروژه موتورخانه و تاسیسات مرکزی فرودگاه ساری نیز با توجه به اصلاحاتی که از سوی ستاد شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به مشاور آن ارجاع داده شده است پیش‎بینی می‎کنیم که با نهایی کردن این اصلاحات، هفته آینده فراخوان مناقصه آن را منتشر کنیم.

وطن‎خواه در مورد پروژه‎های فرودگاه‎های نوشهر و رامسر نیز گفت: عملیات توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر در حال اجرا است که فردا به مناسبت هفته دولت آن را افتتاح می کنیم و برای فرودگاه رامسر هم طرح مقاوم‎سازی بخش‎هایی از باند و سطوح پروازی و همچنین اجرای روشنایی باند را به زودی ‎آغاز ‎می‎کنیم.

مدیرکل فرودگاه‎های استان مازندران همچنین خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در استانداری مازندران برگزار شد، پس از اینکه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در فرودگاه ساری و دیگر فرودگاه‎های استان و تخصیص 1500 میلیارد ریال برای تملک اراضی و اجرای پروژه‎های زیرساختی و نصب سامانه کمک ناوبری پرداختیم، استاندار از رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها برای این اقدامات و میزان اعتبارات اختصاص داده شده تشکر و قدردانی کرد.