فروش بلیت هواپیما بر مبنای نرخنامه دی ماه ۱۴۰۰ قانونی است

فروش بلیت هواپیما بر مبنای نرخنامه دی ماه ۱۴۰۰ قانونی است

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: مبنای قیمت بلیت هواپیما نرخنامه دی‌ماه ۱۴۰۰ است و در صورت ثبت گزارش گران‌فروشی از سوی مسافران، هزینه اضافه باید بازگردانده شود.

به گزارش بازار، جعفر یازرلو امروز دوشنبه در نشست خبری در محل سازمان هواپیمایی کشوری درباره گران‌فروشی بلیت پروازها در آستانه شروع سفرهای نوروزی، اظهار داشت: مسافران اگر بلیت گران خریدند، در نزدیکی ترمینال یک و دو فرودگاه مهرآباد دادسرای ناحیه ویژه فرودگاه‌ها قرار دارد که می‌توانند مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند.

وی افزود: راه بعدی ثبت شکایت به صورت آنلاین در سایت سازمان هواپیمایی است، البته مردم به دلیل عدم اطلاع کافی از حقوق خود کمترین شکایت را ثبت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: هر شرکت هواپیمایی یا سایت فروش یا موتور جستجو که گران‌فروشی کرده است بعد از شکایت متقاضی و مسافر باید پول اضافه را به طور کامل برگرداند.

یازرلو تاکید کرد که مبنای قیمت‌ها نیز نرخنامه دی‌ماه ۱۴۰۰ است و اگر نرخ‌های فروش رفته بیشتر از قیمت دی‌ماه سال ۱۴۰۰ باشد و شکایتی ثبت شود پول مردم بازگردانده می‌شود.

وی خبر داد که ۱۶۲ فروند هواپیمای فعال داریم که ۱۴۲ فروند آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است. ۲۳ هزار صندلی پرواز نیز در نوروز امسال عرضه شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی همچنین با اشاره به عرضه کامل صندلی‌های پروازی، خبر داد: دستگاه‌های قضایی و تعزیرات نسبت به گران‌فروشی بلیت ورود پیدا کرده و نسبت به تخلفات پاسخگو هستند.

یازرلو گفت: پیچیدگی‌های مربوط به فروش زیاد است و ممکن است برخی تخلفات از چشم سازمان هواپیمایی مغفول مانده باشد به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی در درجه اول نسبت به تخلفات جوابگو باشند.

وی همچنین تاکید کرد که ایرلاین‌ها موظف به فروش سیستمی پروازها هستند و فروش چارتری در ۷ شهر بدون اعلام زمان برای رفع محدودیت، کاملاً ممنوع است.
۲۲