نشست مشترک سازمان‌های هواپیمایی ایران و عراق در خصوص اعزام زائران اربعین

نشست مشترک سازمان‌های هواپیمایی ایران و عراق در خصوص اعزام زائران اربعین

سازمان هواپیمایی کشوری عراق روز پنجشنبه با همتای ایرانی خود سازوکارهای کار برای اعزام زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام را بررسی کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، سازمان هواپیمایی کشوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور «نائل سعد عبدالهادی» رئیس سازمان هواپیمایی کشور عراق یک نشست مشترک بین این سازمان با همتای ایرانی خود برگزار کرد.

بر اساس این بیانیه در نشست مذکور بسیاری از مسائل مربوط به فعالیت سازمان هواپیمایی عراق و روابط مشترک بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

علی تقی، نائب رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عراق نیز تاکید کرد که هدف از این نشست مشترک، هماهنگی سازوکار همکاری با هدف ارائه همه تسهیلات ممکن برای اعزام زائران اربعین حسینی از طریق ساماندهی و هماهنگی پروازها از همه فرودگاه های ایران به فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف بود.

وی ادامه داد که نشست‌های دوره‌ای بین دو سازمان برای هماهنگی فعالیت‌ها درخصوص حمل و نقل هوایی و سلامت هوانوردی برای خدمت به مسافران بین دو کشور برگزار خواهد شد.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق دیروز پنجشنبه اعلام کرده بود که طی ۲۵ روز گذشته از فرودگاه نجف، ۴۵ هزار و ۵۷۹ زائر و از فرودگاه بغداد هم چهار هزار و ۴۰۶ زائر وارد عراق شدند.