پیست اسکی شازند؛ بهنرین مقصد برای گردشگری

تصویر پیدا نشد

یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان مرکزی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان پیست اسکی شازند می‌باشد.

سلام نو – سرویس گردشگری: فصل زمستان که جلوه دیگر طبیعت است همه جا را سفید پوش می کند و زمین را برای شروعی مجدد آماده می کند در این فصل خبری از گلهای بهاری و طبیعت سرسبز نیست اما وجود برف های فراوان تفریحات جذابی را پدید آورده است که برای تمامی سنین بسیار مهیج است.اسکی سواری از جمله تفریحات هیجان انگیزی است که فقط درفصل زیبای زمستان می توان انجام داد این تفریح که هم اکنون به عنوان یک ورزش شناخته می شود قدمت بسیاری دارد به طوری که در سنگ نگارهای حجاری شده مربوط به عهد حجر که حدودا به نهصد سال قبل برمی گردد می توان شکل انسان هایی که مشغول اسکی سواری هستند را مشاهده کرد البته در آن زمان از استخوان های حیوانات و چرم این کار را انجام می دادند.کشور نروژ که به مهد ورزش اسکی شهره است به دلیل بارش فراوان برف و طولانی بودن سرمایی که دارد اهالی آن را مجبور به استفاده از چوب اسکی برای رف و آمد کرده بود تا اینکه این کشور برای اولین بار اسکی سواری را به عنوان یک ورزش معرفی کرد.

پیست اسکی شازند؛ بهنرین مقصد برای گردشگری

نکات بازدید از پیست اسکی پاکل شازند

نکته‌ای که در مورد پیست شهدای سربند وجود دارد این است که گردشگران در محدوده‌ی تعیین شده‌ی پیست، بیمه هستند و خارج از این محدوده هیچ مسئولیت و پوشش بیمه‌ای به بازدیدکنندگان، تعلق نمی‌گیرد.

گرچه تیوپ‌سواری بسیار هیجان‌انگیز و ارزان است؛ اما در استفاده از آن کاملا مراقب باشید و سعی کنید کودکان را سوار این وسیله تفریحی نکنید.

پیست اسکی شازند؛ بهنرین مقصد برای گردشگری

زمان بازدید: پیست پاکل در دو فصل زمستان و بهار فعال است.

ساعت بازدید: این پیست از صبح تا غروب باز است.

هزینه ورودی: ورودی پیست پاکل به‌ازای هر فرد، ۸۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۱ است.