گردشگری ایران / آبشار ترز کجاست؟

تصویر پیدا نشد

آبشار ترز یکی از آن مناطقی است که به‌دلیل آب و هوا و طبیعت بسیار زیبا و دلنشین، برای تن‌آرامی و دور کردن انرژی‌های منفی از ذهن و روح، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، آبشار ترز یکی از آن مناطقی است که به‌دلیل آب و هوا و طبیعت بسیار زیبا و دلنشین، برای تن‌آرامی و دور کردن انرژی‌های منفی از ذهن و روح، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مکان برای تهرانی‌ها نیز می‌تواند مقصد سفری یک روزه باشد. این آبشار در طول سال، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشد. آبشار ترز از جاهای دیدنی استان مازندران به شمار می‌رود.

مجموعه آبشارهای ترز در شهرستان سوادکوه، میان جنگل‌های هیرکانی و در منطقه لفور قرار دارند. سوادکوه شهری بسیار زیبا در استان مازندران و همسایگی استان سمنان است. این منطقه از شرق به ارتفاعات دودانگه و شهر ساری، از غرب به شهرستان بابل، از شمال به شهرستان قائمشهر و از جنوب به شهرستان فیروزکوه می‌رسد.
مجموعه آبشار های ترز تنها بخشی از ۸۴ آبشار سوادکوه شمالی است

شهرستان سوادکوه دارای جاذبه‌های طبیعی گردشگری فراوانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به جنگل‌های هیرکانی، دریاچه‌های وسیع، چشمه‌های پرآب، آبشارها، رودخانه‌ها و دشت‌ها اشاره کرد. این شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور است و هر روز طبیعت‌دوستان زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

آبشار ترز

شاید باور این موضوع سخت باشد؛ ولی گفته می‌شود که سوادکوه شمالی، ۸۴ آبشار کوتاه و بلند دارد که هرکدام در میان مردم بومی به نام‌های متعددی معروف هستند. شیرگاه در مرکز شهرستان سوادکوه قرار گرفته و زیبایی این منطقه به‌تنهایی زبانزد است. در اطراف شیرگاه، جنگل‌ها و کلبه‌های چوبی قدیمی بسیار زیبا و چشم‌نوازی وجود دارند.

آبشارهای ترز در منطقه جنگل لفور قرار دارند. جنگل لفور به‌دلیل برخورداری از مناطق مرتفع، آبشارهای فراوانی دارد که مجموعه آبشارهای ترز بخشی از آن‌ها هستند. علاوه بر آبشار، جنگل لفور هم بسیار تماشایی است.

آبشار ترز یکی از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز و مقصدهای طبیعت‌گردی و جنگل‌پیمایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این آبشار در مناطق مرتفع لفور جای گرفته است. برای دسترسی به این آبشار تماشایی، لازم است از میان جنگل‌های هیرکانی و حاشیه رودخانه بابلرود عبور کنید.

در جنگل لفور برای رسیدن به آبشار ترز، باید حدود ۴۰ دقیقه در مسیری مال‌رو با شیبی ملایم پیاده‌روی کنید. پیمودن این راه برای کسانی که عادت به پیاده‌روی سبک روزانه دارند کار راحتی است. مسیر به‌جز در قسمتی که باید از تپه‌ای کوچک بالا و بعد پایین بروید، نسبتا هموار است. البته همین نیاز به پیاده‌روی سبب شده است که آبشارهای ترز کمتر شناخته شده باشند.

بعد از طی چندین متر در جنگل، به رودخانه بابلرود می‌رسید. آب آبشارهای ترز به بابلرود می‌ریزد. این رود خود راهنمایی برای رسیدن به آبشار است؛ البته حرکت به سوی آبشار ترز برعکس جریان آب است.