نخستین سفر فضایی گردشگری اسپیس ایکس

تصویر پیدا نشد

همراه با چهار گردشگر
نخستین سفر فضایی گردشگری اسپیس ایکس

نخستین مأموریت گردشگری فضایی اسپیس ایکس قرار است غروب چهارشنبه انجام شود.

نخستین سفر فضایی گردشگری اسپیس ایکسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مرکز فضایی کندی (آمریکا)، آیا چهار انسانی که هرگز به فضا نرفته اند می‌توانند سه روز را به تنهایی در مدار اطراف زمین بگذرانند؟ این چالشی است که اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک میلیاردر مشهور آغاز کرده است.
این مأموریت موسوم به اینسپریشن (الهام) ۴، Inspiration۴، نخستین مأموریت فضایی تاریخ است که در آن افراد تازه کار بدون هیچ فضانورد حرفه‌ای به فضا فرستاده می‌شوند.
عملیات پرتاب این فضاپیما قرار است از ساعت ۲۰ و دو دقیقه به وقت محلی (دو دقیقه بامداد روز پنجشنبه به وقت گرینویچ) با پنجره پرتاب پنج ساعته و برای داشتن شرایط جوی مطلوب انجام شود.
موشک فالکون ۹ که کپسول دراگون را در قسمت بالایی خود حمل می‌کند، از سکوی پرتاب افسانه‌ای ۳۹A در مرکز کندی ناسا، در فلوریدا، جایی که ماموریت آپولو ۱۱ برای ماه از آنجا بلند شد، شلیک می‌شود.
چهار آمریکایی سرنشین آن قرار است دورتر از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، به مداری که در فاصله ۵۷۵ کیلومتری زمین واقع است سفر کنند. آن‌ها هر روز حدود ۱۵ بار دور کره زمین می‌چرخند.
در پایان سفرشان، این چهار نفر بازگشتی سرگیجه آور را برای فرود در آب‌های فلوریدا که با چتر‌های نجات بسیار بزرگ صورت می‌گیرد، آغاز خواهند کرد.
این مأموریت توسط جرد ایساکن، میلیاردر ۳۸ ساله، خلبان ماهر و رئیس یک شرکت خدمات مالی اجاره شده است. قیمتی که او برای این مأموریت به اسپیس ایکس پرداخت کرده، فاش نشده است، اما انتظار می‌رود که این مبلغ ده‌ها میلیون دلار باشد.
او خود فرمانده این مأموریت است و سه نفر دیگر که نامشان فاش نشده است، او را همراهی می‌کنند.