امارات سفرهای گردشگری را به روی افراد واکسینه شده، آزاد کرد

تصویر پیدا نشد

تهران – ایرنا – مقام های امارات متحده عربی اعلام کردند که گردشگرانی که دو دز کامل واکسن بیماری «کووید – ۱۹ » را دریافت کرده اند، می توانند به این کشور سفر کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از منابع رسانه ای امارات، روادید گردشگری به این کشور از ۳۰ آگوست برای شهروندان همه کشورها که دو دز واکسن «ویروس کرونا» دریافت کرده اند، صادر خواهد شد.

سازمان ملی ثبت احوال امارات در این باره اعلام کرد که از روز ۳۰ آگوست (فردا دوشنبه) روادید گردشگری برای متقاضیان سفر به کشور از سراسر جهان که دو دز واکسن کووید – ۱۹مورر تایید سازمان بهداشت جهانی دریافت کرده باشند، از سرگرفته می شود.

در بیانیه این اداره تاکید شده است که این اقدام با رویکرد امارات متحده عربی برای ایجاد تعادل در بخش سلامت عمومی و با هدف احیا و فعال کردن حوزه های اقتصاد ملی انجام شده است.

بر پایه این تصمیم، فعال شدن دوباره سفرهای گردشگری شامل کشورهایی می شود که پیشتر ورود شهروندان آنها ممنوع شده بود، مشروط به اینکه افزون بر دریافت دو دز واکسن، پاسخ آزمایش « PCR » (پی سی آر) آنها نیز منفی باشد.

امارات از نخستین کشورهای خاورمیانه و منطقه است که برای مهار ویروس کرونا، واکسیناسیون را آغاز کرده است.

مقام های این کشور همچنین در ماه مه مجوز استفاده اضطراری از واکسن «فایزر – بیون‌تک » را برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله صادر کرده و دبی در تیر ماه واکسیناسیون این گروه سنی را آغاز کرد.

دولت امارات مرداد گذشته اعلام کرد، واکسن ساخت چین «سینوفارم » را برای تزریق کودکان و نوجوانان رده سنی سه تا ۱۷ سال تأیید کرده است.

سازمان ملی مدیریت بحران و حوادث پیش بینی نشده امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم پس از آزمایشات بالینی و ارزیابی‌های گسترده و بر اساس مجوز استفاده اضطراری و ارزیابی‌های محلی مطابق با مقررات مصوب گرفته شده است.

امارات نخستین کشور در منطقه خاورمیانه است که تزریق آزمایشی واکسن چینی سینوفارم به کودکان سه تا ۱۷ ساله را به‌ منظور مطالعه میزان اثرگذاری واکسن برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید -۱۹ در این گروه سنی، آغاز کرده است.

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات برای مطالعه میزان ایمنی‌زایی واکسن سینوفارم برای کودکان سه تا ۱۷ ساله، تزریق آزمایشی این واکسن را به ۹۰۰ کودک داوطلب آغاز کرد.

امارات همچنین در ماه مه مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر – بیون‌تک را نیز برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله صادر کرده و دبی در تیر ماه واکسیناسیون این گروه سنی را آغاز کرد.

به گفته وزارت بهداشت امارات، تاکنون ۹۰ درصد از جمعیت ۹ میلیون نفری این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. با این وجود در امارات روزانه حدود هزار و ۵۰۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا ثبت می شود.

تاکنون در امارات ۷۱۵ هزار و ۳۹۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند که دو هزار و ۳۶ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.