بودجه وزارت گردشگری ارتقا یافت

تصویر پیدا نشد

ایسنا/یزد دبیر فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس شورای اسلامی از ارتقای بودجه وزارت گردشگری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: باید دو مقوله حمایت و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مورد تاکید جدی باشد.

تاکنون پایین‌ترین بودجه در بین وزارتخانه‌ها متعلق به وزارت نوپای گردشگری بوده به طوری که حتی بودجه این وزارتخانه از کمتر از از نصف پایین‌ترین وزارت‌خانه قبل خود یعنی وزارت ورزش و جوانان ارزیابی شده است اما این بار با پیگیری‌های فراکسیون گردشگری و دو نماینده استان یزد و به پیشنهاد دولت، این بودجه ارتقا یافته است.

«محمدصالح جوکار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این خصوص اعلام کرد: یکی از مطالبات حوزه گردشگری بحث بودجه این وزارت بود که خوشبختانه در خصوص بودجه ۱۴۰۰ اقدام شد.

وی با بیان این که بودجه وزارت گردشگری افزایش قابل توجهی پیدا کرده است، گفت: به رغم ارتقای بودجه، همچنان کمبودهایی در حوزه این وزارت خانه وجود دارد که مصداق آن را می‌توانیم مربوط به زیرساخت‌ها، ارائه تسهیلات و اعتبارات مربوط به حفظ میراث فرهنگی و ساختمان‌های تاریخی بدانیم.

وی با تاکید بر این که مشکل جذب نیرو در زمان تعدیل نیروی ادارات نیز بعضاً مطرح می‎شود، در خصوص اصلاح قوانین مربوطه تصریح کرد: وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مانند صنعت گردشگری، نوپاست و شناسایی و اصلاح برخی از قوانین نیز زمانبر است.

جوکار با اشاره به این که آموزش منابع انسانی مورد نیاز و جذب و آموزش این نیروها نیز زمانبر است، در خصوص دیگر مشکلات این صنعت و وزارت خانه گفت: رفع بسیاری از این مشکلات از سوی بخش خصوصی و مردم محقق می‎شود، حتی در خصوص نیروها نیز افراد با ظرفیت بسیار بالا در بین مردم وجود دارند که این وزارت باید تجربه لازم را به دست آورده و با تقویت صنعت گردشگری آن‌ها را به کار بگیرد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در پایان با تاکید بر این که صنعت گردشگری باید تقویت شود، تصریح کرد: هر چه در زمینه گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم، یقیناً می‌توانیم اشتغال و تولید ثروت را افزایش دهیم و ارز آوری خوبی داشته باشیم لذا باید دو مقوله حمایت و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مورد تاکید جدی باشد.