تهران تا مشهد با قطار برویم یا هواپیما؟

تهران تا مشهد با قطار برویم یا هواپیما؟

سفر از تهران تا مشهد، سفر در یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای ارتباطی ایران است که می‌تواند با اتوبوس، هواپیما، قطار و خودروی شخصی انجام شود. البته انتخاب وسیله سفر کاملاً به شما بستگی دارد. اینکه شما با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، سرعت عمل و زمان مورد نیازی که در پیش رو دارید کدام وسیله را انتخاب خواهید کرد، امری شخصی است. اما در همین راستا جالب است بدانید که سفر با قطار یا هواپیما هرکدام جاذبه‌های خود را دارد که ما در ادامه آن‌ها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

سفر با قطار یا هواپیما

بدون شک سفر با قطار یا هواپیما می‌تواند تفاوت‌های فاحش و جالبی داشته باشد که البته طرفداران خود را هم دارد. همان‌طور که گفتیم انتخاب شما قطعاً وابسته به عوامل زیادی خواهد بود. انتخاب وسیله سفر برای سفرهای زمینی یا سفرهای هوایی گاهی اوقات می‌تواند شما را با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو کنند. البته قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که فاصله تهران تا مشهد ۹۰۰ کیلومتر است که اگر قطار را برای سفر خود انتخاب کردید، تقریباً ۱۰ الی ۱۱ ساعت در مسیر مابین این دو شهر خواهید بود. البته اگر قطار شما سریع و السیر باشد این مدت زمان به ۶ ساعت الی ۸ ساعت کاهش پیدا می‌کند. همچنین با استفاده از هواپیما از فرودگاه مهرآباد تهران تا فرودگاه مشهد یک ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول خواهد کشید تا شما مسافت بین این دو شهر را طی کنید. حالا در ادامه بررسی خواهیم کرد که طی کردن این مسافت با هواپیما و قطار چطور خواهد بود.

سفر از تهران به مشهد با هواپیما

اگر زمان شما کوتاه است و دوست دارید که سفری با سرعت و بدون اتلاف زمان را تجربه کنید، سفر با هواپیما برای شما بهترین گزینه محسوب می‌شود. انجام پروسه سفر با هواپیما از ابتدای کار یعنی خرید بلیط هواپیما تا رزرو هتل یا تور برای سفر از تهران به مشهد کمتر از چند دقیقه خواهد بود.

بعد از آن هم شما با طی کردن مسافتی طولانی در بازه زمانی بسیار کوتاهی به مقصد خواهید رسید. البته اگر دغدغه مالی زیادی نداشته باشید هم انتخاب هواپیما برای شما بهترین گزینه خواهد بود. مسافت میان تهران تا مشهد را در یک پرواز می‌توانید یک ساعت و نیمه یا دو ساعته طی کنید. بر همین اساس شاید برایتان جالب باشد بدانید که فاصله هوایی شهر تهران تا شهر مشهد فقط ۷۳۰ کیلومتر است که این فاصله با هواپیما به سرعت و به راحتی طی خواهد شد. البته یکی از مشکلات هواپیما این است که شما نباید اضافه بار داشته باشید. ضمن اینکه مثل قطار، فضا و حریم شخصی هم نخواهید داشت. اما تمام این موارد به طی کردن مسیر در زمانی بسیار کوتاه نسبت به سایر وسایل نقلیه می‌ارزد. به همین دلیل بیشتر افراد استفاده از هواپیما را به دیگر وسایل نقلیه سفری ترجیح می‌دهند.

سفر از تهران به مشهد با قطار

اگر تصمیم به سفر از مشهد تا تهران یا تهران تا مشهد را داشتید و تصمیم گرفتید به جای تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران ، بلیط قطار این مسیر را تهیه کنید این قسمت برای شما است. واقعیت این است که سفر با قطار تفاوت‌های بسیار زیادی با سفر با هواپیما دارد. وقتی شما با قطار سفر می‌کنید مدت زمان زیادی را به طی کردن مسافت اختصاص داده و البته می‌توانید با پرداخت هزینه یک کوپه اختصاصی را به‌عنوان یک فضای کاملاً شخصی و خصوصی برای خود و همراهانتان در نظر بگیرید. ضمن اینکه در سفر با قطار شما محدودیت اضافه بار نداشته و به‌راحتی می‌توانید تمام وسایل خود را از شهری به شهر دیگر جابجا کنید.البته در مسافت‌های طولانی مانند مسافت بین شهرهای مشهد و تهران یکی از فاکتورهای مهم این است که شما از قطار معمولی استفاده کنید یا قطار سریع السیر. فاصله تهران تا مشهد با قطار عادی ۱۰ الی ۱۱ ساعت و با قطار سریع و سیر ۶ الی ۸ ساعت برآورد می‌شود.

فاصله میان تهران تا مشهد در مسیر ریلی هم فقط ۹۰۰ کیلومتر است. نکته مهم در این بین این است که ایستگاه‌هایی که قطارهای مختلف در آن‌ها توقف می‌کنند، کاملاً با یکدیگر متفاوت است. البته قصد ما معرفی یک شرکت یا مجموعه ریلی خاص به شما نیست. ولی جالب است بدانید که در این مسیر قطارهای متنوع و مختلفی مانند قطارهای اقتصادی، ۵ ستاره، صندلی‌دار و غیره در نظر گرفته شده‌اند که دست شما را برای انتخاب قطار مورد نظرتان باز خواهند گذاشت. در حالت کلی هم ایستگاه‌هایی که بین شهرهای تهران و مشهد وجود دارند شامل ایستگاه سمنان، ایستگاه شاهرود، ایستگاه نقاب و ایستگاه نیشابور هستند.

قطار یا هواپیما ؟ انتخاب شما کدام است ؟

همان‌طور که گفتیم انتخاب قطار یا هواپیما کاملاً موضوعی است که به شما بستگی دارد. البته اولین فاکتوری که بیشتر افراد در سفر خود به آن توجه می‌کنند موضوع مسائل اقتصادی و هزینه‌ها است. این حقیقت غیرقابل انکار است که هزینه سفر با هواپیما نسبت به سایر وسایل نقلیه بیشتر و بالاتر است. ضمن اینکه شما در سفر با هواپیما افرادی را در کنار خود دارید که کاملا برای شما ناشناس هستند و صرفاً در طول پرواز آن‌ها را خواهید دید. همچنین شما در سفر با هواپیما مجاز به بردن هر وسیله و حمل هر محصول و کالایی نیستید. به دلیل اینکه شما محدودیت بار دارید و حتی در زمان خرید سوغات باید این محدودیت را در نظر بگیرید.

اما در سفر با قطار شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید کالا و محصول خود را بدون در نظر گرفتن اضافه بار و پرداخته هزینه منتقل کرده. ضمن اینکه کوپه و فضای کاملا شخصی خود را داشته باشید. البته اگر عجله ندارید و زمان برای شما محدودیتی ایجاد نمی‌کند. تجربه سفر با قطار می‌تواند تجربه متفاوتی باشد که هر فردی حداقل یک بار باید در طول زندگی خود طعم آن را بچشد.

سفری فراموش نشدنی به مقصد نهایی

سفر می‌تواند شما را با شگفتی‌های مختلفی آشنا کند. تجربیاتی که فقط با حضور شما در مناطق ناشناخته و قرار گرفتن در معرض فرهنگ‌ها و تفکرات گوناگون حاصل می‌شود. در هر حال پیشنهاد ما کسب تجربه سفری شگفت‌انگیز با اسنپ تریپ است.